آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟
سرخط خبرها

انقلاب اسلامی هنرمند را به فطرت خود بازگرداند

  • کد خبر: ۲۰۹۴۷۴
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
انقلاب اسلامی هنرمند را به فطرت خود بازگرداند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی کاری که در هنر‌های تجسمی کرد، هنرمند را به فطرت خود و به آن پاکی و زلالی ناشی از توحید برگرداند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین زاده مدیرکل ارشاد و فرهنگ در حاشیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر که امشب ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مشهد برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: نمایشگاهی که امروز برپا شده است به همت مجموعه هنرمندان تجسمی مشهد و خراسان رضوی است و بیش از ۲۰ شهرستان با آثار هنرمندان شهرستانی برگزار شده است ضمن اینکه در مشهد نیز چند نمایشگاه در حال برگزاری است.

وی افزود: در تلاشیم که بتوانیم به کمک مجموعه هنرمندان، فعالان فرهنگی و مدیران هنری استان فرایند تولید اثر را تا عرضه رونمایی کنیم و آثار تجسمی را بتوانیم در بسته مصرف خانواده‌ها به ویژه زائران به عنوان سوغات زیارت قرار دهیم، این توان در هنرمندان ما وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در تلاشیم بتوانیم اقتصاد فرهنگ را رقم بزنیم که هم هنرمند بهره ببرد هم این زیبایی و لطافت در منازل و ساختمان‌های شهر پررنگ دیده شود. از مهمترین کارکرد‌های هنر‌های تجسمی اثر آن بر روح و جسم انسان است چرا که یک نگاره چشم نوازی می‌کند، شهر را دلپذیر‌تر و خانه را دلنشین‌تر می‌کند.

حسین‌زاده ادامه داد: انقلاب اسلامی کاری ک در هنر‌های تجسمی کرد، هنرمند را به فطرت خود و به آن پاکی و زلالی ناشی از توحید برگرداند اینکه خوش‌نویسان ما قرآت، شعر حافظ و مولانا و احادیث کتابت می‌کنند نتیجه آن است.

وی افزود: طی چند روز گذشته در آمریکا نمایشگاهی برگزار شد که کاملا ضد اخلاقی و ضد بشری بود که موجب اعتراض خانواده‌ها و هنرمندان پاک سرشت آمریکایی شد چرا که ضد خداوند بود. هنر از فطرت انسان برمی‌خیزد و حرکت به سمت جهان الهی است و انقلاب اسلامی این اتفاق را رقم زد که هنرمند ما روح پاک و زلال خود را روی بوم بیاورد یا با قلم به رشته تحریر درآورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نهایت، گفت: آثار ۱۳۰ هنرمند در این جشنواره به نمایش گذاشته شده، اما تعداد هنرمندان ما بیش از این حرفاست و ما وظیفه داریم که شرایط دیده شدن این آثار هنری را فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->